Testet ölt (SRB - Újvidék) // Purkár // suΣma (SK) // Kajgün


A Testet ölt zenekar 2011-ben alakult a vajdasági Temerinben. A heterogén hatásokat tükröző csapat jobb híján kísérleti rockként határozza meg magát, amelynek zenei világát a nyitottság, a tudatosság és a kísérleti, kritikai attitűd jellemzi. A csapat alapító tagjai a kilencvenes évek végétől aktívak a helyi, regionális alternatív/punk színtéren. A Testet ölt első két albumát a legrégebben működő, ex jugoszláv független kiadó, a zágrábi Listen Loudest (Slušaj najglasnije) jelentette meg, a 2021-es Discontent című, harmadik kiadványuk pedig az újvidéki Idiotski Internat underground kiadónál szerezhető be kazettán. Zenekartagok: Lenkes László - gitár Dalibor Grujičić – basszusgitár Czini Ákos - billentyűk Biljana Šunjka Crnojević – dobok

Purkár
Az Entrópia Architektúra zenekar frontembereinek frissen életre hívott side projectje. Egy, a népzenét szokatlan, friss nézőpontból megközelítő zenei kísérletről van szó. A Purkár, az Entrópia Architektúránál intimebb személyesebb hangvételű zene. A minimális martial elemeket alkalmazó, folkot újraértelmező duó igyekszik hallgatóját a népzene emberi és érzelmi oldalára kalauzolni, a múlt sötét és világos oldalait egyaránt bemutatva. Egyszerű, közvetlen, és direkt párbeszéd az Ősökkel. A hagyomány köztünk él. Kósa Csaba (elektronika, torokének, sakuhacsi) Walch Márton (ének, dombra, torokének, doromb)

suΣma (SK)
A zenekar története 2014-re nyúlik vissza, amikor a dark drum and bass-core zenekar, a Ničiteľ egyesítette erőit a zajos Supraphon Familyvel, és így létrehozták a közös, félig improvizált, audiovizuális projectjüket, a suΣma-t. Peter a My o vlkoch punkzenekarból később szintén csatlakozott ehhez a poszt-apokaliptikus, experimentális egységhez. A koncert úgy fog szólni, mint a fájdalom és a félelem vulkánjának egy időpontban megvalósuló kitörése az egysejtűek végtelen utolsó földi pulzálásának szemszögéből.

Kajgün
A Kajgūn egy pszichedelikus jazzmetál zenekar, melynek célja a jazz és a totális improvizáció harmónia-központú újragondolása a metál és a világzene elemeinek segítségével.
A Kajgūn hangzását a súlyos alapok és a rájuk építkező, hegedű-, szaxofon-, teremin- és szintetizátor-harmóniák határozzák meg, valamint olyan előadók hatása, mint a Shining (NOR), a King Crimson, vagy a Tangerine Dream. A Kajgūn zenéje utazni visz, legyen szó koncertekről (pl. Chamber Works in Concrete vagy a 2022-es Fekete Zaj), vagy stúdió felvételekről (pl. Daogoad).
A Magyar Jazz ezt írta a zenekar Daogoad című bemutatkozó lemezéről: "A Kajgün, noha teljesen az improvizatív zene mellett kötelezte el magát, vagyis nincsenek előre megírt/megbeszélt témáik, végig erősen kontrollálja az előadásokat, azt a benyomást keltve, hogy itt bizony mégiscsak megállapodott előre ebben-abban a négy muzsikus. Akár így volt, akár nem, csak dicsérni lehet e fegyelmezettséget".
